دسته‌هاهمه

تولید قراردادی محصولات بهداشت دهان و دندان (Oral care Products) و انواع شوینده بهداشتی

ظرفیت خالی چیست؟

ظرفیت خالی به معنای ظرفیت تولیدی اضافی یک واحد تولیدی است که به اصطلاح “تولید بدون کارخانه” هم به آن گفته می‌شود.

تولید قراردادی چیست؟

تولید قراردادی، تولیدی است که به سفارش کارخانه تولیدکننده و یا شخص حقوقی دارای علامت تجاری معتبر به نام خود یا اجازه استفاده از آن، با عقد قرارداد معتبر در کارخانه‌ای که دارای پروانه بهداشتی ساخت معتبر برای آن فرآورده یا فرآورده‌هایی با تکنولوژی تولید مشابه فرآورده درخواستی با تائید سازمان غذا و دارو و یا واحدهای تابعه ناظر برکارخانه تولیدی می‌باشند، تولید گردد. در این روش، صاحبان برند می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت اضافی موجود در یک کارخانه، بدون نیاز به تأسیس کارخانه یا تهیه تجهیزات، نیروی انسانی و متخصص، محصول خود را تولید و بسته‌بندی نمایند و شرکتی که محصول را تولید می‌کند، تحت نظارت و هدایت شرکت سفارش دهنده فعالیت می‌کند. شرط اصلی برای دریافت مجوز تولید قراردادی (ظرفیت خالی) این است که واحد تولیدی باید حداقل امتیاز PRPs بالای ۷۵۰ را بدست آورد.

شرایط تولید قراردادی

در تولید قراردادی به هر دو طرف قرارداد، یعنی صاحبان کارخانه و کارآفرینان، این امکان را می‌دهد که با بهره‌برداری از ظرفیت تولیدی بیشتر، به تولید با کارایی بالا و هزینه کمتر بپردازند. از یک سو، صاحبان کارخانه از تمام ظرفیت تولیدی خود بهره می‌برند و از مصرف هزینه‌های مرتبط با تأسیس کارخانه و دریافت مجوزهای مورد نیاز جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، افراد کارآفرین با بهره‌گیری از این فرصت می‌توانند محصول خود را با هزینه و زمان کمتر تولید و به بازار عرضه کنند.

مدارک مورد نیاز:

در صورتیکه کارخانه تولیدکننده و یا شخص حقوقی داخل کشور (دارنده علامت تجاری) درخواست استفاده از تولید قراردادی در کارخانه تولیدی داخل کشور یا مناطق آزاد یا مناطق ویژه اقتصادی را داشته باشد ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • درخواست کتبی دارنده علامت تجاری (سفارش دهنده)
  • اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی (آخرین تغییرات) دارنده علامت تجاری (برای اشخاص حقوقی)/ مدارک و مستندات فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح مربوطه (برای کارخانه تولید کننده)
  • تصویر برابر اصل قرارداد منعقده بین دارنده علامت تجاری و کارخانه تولیدی که موضوع قرارداد، نام فرآورده های مورد سفارش، مدت قرارداد، علامت تجاری و نام مسئول فنی ناظر بر تولید واجد شرایط در آن صراحتاً قید گردیده باشد.

تبصره۱– در صورتیکه مسئول فنی معرفی شده به غیر از مسئول فنی کارخانه تولید کننده یا دارنده علامت تجاری باشد باید متقاضی نسبت به معرفی مسئول فنی ناظر بر تولید واجد شرایط و ارائه مدارک طبق دستورالعمل مربوطه جهت صدور پروانه مسئول فنی معرفی شده اقدام نماید.

  • تصویر برابر اصل شده (توسط مراجع ذیصلاح) گواهی ثبت علامت تجاری یا اجازه استفاده از علامت تجاری به نام دارنده علامت تجاری صادره توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
  • نام یا عدد به فارسی بعنوان علامت تجاری محصول به ثبت برسد (تصویر و شکل به تنهایی قابل قبول نیست).
  • دارای تاریخ اعتبار باشد.
  • طبقه محصول مورد نظر در گواهی ثبت علامت تجاری محصول قید شده باشد.
  • فرم سه برگی تکمیل شده صدور پروانه بهداشتی ساخت توسط مسئول فنی معرفی شده (در مواردی که تولید قراردادی با فرمولی غیر از فرمولاسیون پروانه بهداشتی ساخت کارخانه تولید کننده انجام گیرد).
  • دارا بودن حداقل امتیاز چک لیست ارزیابی و رتبه بندی کارخانه تولیدکننده برابر ۷۵۰
  • تصویر پروانه بهداشتی ساخت معتبر برای آن فرآورده یا فرآورده هایی با تکنولوژی تولید مشابه فرآورده درخواستی کارخانه تولیدی.
  • تصویر طرح برچسب که علاوه بر موارد مندرج در ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، علامت و آدرس کارخانه تولیدی و جمله “بنا به سفارش…………………….”( دارنده علامت تجاری)نیز بر روی برچسب ذکر شده باشد. ضمنا” الزامات ضابطه برچسب گذاری نیز باید رعایت گردد.
  • اصل تعهد نامه محضری رعایت موارد مندرج در طرح برچسب و الزامات مندرج در ضابطه برچسب گذاری
  • اصل تعهد نامه محضری مدیرعامل کارخانه تولیدی، دارنده علامت تجاری، مسئول فنی معرفی شده ناظر بر تولید و مسئول فنی شرکت توزیع کننده (درصورت وجود) در حوزه مسئولیت مربوطه مبنی بر:

– تضمین سلامت و کیفیت فرآورده مورد سفارش در حین تولید، نگهداری، توزیع و عرضه

– تقبل مسئولیت پاسخگویی در برابر هرگونه عدم انطباق فرآورده در زمان تولید، نگهداری، توزیع و یا عرضه فرآورده

– رعایت مفاد مندرج در ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی

– مسئولیت پاسخگویی حقوقی

–  دریافت GTIN از مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران

–  اصل فیش واریزی مربوط به پرداخت صدور پروانه بهداشتی ساخت (تولید قراردادی)مطابق با آخرین تعرفه مصوب / تصویر فیش واریزی با مهر امور مالی توسط دارنده علامت تجاری

تبصره۲- در صورت واریز هزینه بطور الکترونیکی، بجای فیش واریزی، کد رهگیری تراکنش  باید ارائه گردد.

تبصره ۳- در صورتی که فرآورده فاقد مقررات ملی بوده و یا براساس تحقیقات فرموله شده باشد ارائه مدارک و مستندات بین المللی مربوطه  جهت بررسی الزامی است.

شرکت ژیران دارو، به عنوان یک شرکت دانش بنیان، به طور تخصصی در زمینه تولید دارو و محصولات حوزه بهداشت دهان و دندان فعالیت می‌نماید. این شرکت با پیشرفت سریع و در کمترین زمان ممکن، موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو ۴۵۰۰۱، ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۸۰۰۱، گواهی استاندارد اروپا CE، گواهینامه بین المللی اکو فرندلی (ECO Friendly)، گواهینامه بین المللی کرولتی‌فری (Cruelty Free) و تاییدیه انجمن دندانپزشکی ایران، شده است. لازم بذکر است شرکت ژیران دارو طی سه سال فعالیت خود از آغاز تاکنون، هر ساله در ارزیابی PRPs سازمان غذا و دارو موفق به اخذ امتیاز بالای ۹۸۰ و گرید A+  شده است. همچنین این شرکت به عنوان واحد نمونه استانی سازمان غذا و دارو و استاندارد شناخته شده و عنوان آزمایشگاه برتر استانی به آزمایشگاه این شرکت اختصاص داده شده است.

این شرکت با دارا بودن کادری متخصص، مجرب و متعهد در زمینه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه، کنترل کیفیت و تولید امیدوار است بتواند در زمینه تولید محصولات طبیعی و سلامت محور در حوزه دارویی و بهداشتی در جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه گامی موثر بردارد.

شرکت دانش بنیان ژیران دارو با بهره گیری از دانش علمی متخصصین واحد تحقیق و توسعه، اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی و دارا بودن خط تولید مجهز به انواع میکسرها و دستگاه پُرکن پیشرفته و استاندارد، آمادگی خود را در زمینه تولید قراردادی محصولات بهداشت دهان و دندان اعم از انواع خمیر دندان، دهانشویه، ژل و اسپری ضدعفونی کننده دهان با کیفیت عالی و قابل رقابت با نمونه های خارجی مشابه، و همچنین محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست و مو شامل انواع شامپوهای معمولی و طبی، کرم و ژل اعلام می دارد.

شرکت ژیران دارو در حال حاضر دارای پروانه بهره برداری انواع خمیر دندان، دهانشویه، شامپو و محصولات و فرآورده های آرایشی پوست از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

سیاست و رسالت شرکت ژیران دارو، تولید محصولات طبیعی و سلامت محور در حوزه دارویی و بهداشتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با بهترین کمپانی های جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =